To terapia dążąca do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno- motorycznych dzieci. Ma na celu niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych.
Terapia pedagogiczna przeznaczona jest dla:
– dzieci z orzeczeniami z poradni psychologiczno pedagogicznej ze wskazaniem o potrzebie kształcenia specjalnego,
– dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania,
– dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania,
– dzieci mających problemy z koncentracją uwagi,
– dzieci mających problemy z nieustaloną lateralizacją (dominacja ręki),
– dzieci z zaburzeniami sfery percepcyjno- motorycznej.
Ponadto:
– terapia dysleksji,
– terapia dyskalkulii,
– ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, wzrokowej, grafomotoryki, pamięci, ćwiczenia funkcji poznawczych, orientacji przestrzennej,
– ćwiczenia doskonalące technikę, tempo czytania i rozumienie tekstu,
– badanie dojrzałości szkolnej,
– terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.